køreriste - RamperKøreriste er PcP.s program af Heavy Duty kørestærke riste. Vi bidrager med et stort standard program indenfor køreriste til transport sektoren, men ofte projekterer vi specialløsninger - også til konkurrencedygtige priser.

Styrke og dræning er afgørende

Styrke er en vigtig faktor for køreriste og ud fra den trafik som skal belaste ristene, beregner vores tekniske afdeling hvordan køreristen skal fremstilles. Jo tungere trafik, f.eks. lastbiler og andet tung trafik, des tungere bliver køreriste også. Køreriste kan anvendes hvor trafikken er tung ved f.eks. parkeringshuse, broer, tunneller og viadukter. Dræning er derfor samtidig også et vigtigt parameter for at netop vælge køreriste.

køreriste_2.jpgStandardprogram

Vi leverer standard køreriste i forskellige dimensioner og materialetykkelse. Maskestørrelsen er 33/33 mm mens materialetykkelsen kan variere fra 2 mm til 3 mm og 5 mm. Vores standard køreriste leveres altid i galvaniseret stål. Standard længden er 300 - 400 - 500 mm, mens bredden er enten 500 mm eller 1000 mm.

Opbygning

En kørerist er en gitterrist som kan klare ekstrem belastning. Derfor består en kørerist af tykke bærestave, som ligger i spændets retning, og fyldstave, som ligger på tværs af bærestavene. Som afsluttende kanter og for at stabilisere, forsynes en kørerist med et kantprofil på de 4 sider. Højden på en standard kørerist er 40 mm.

Klik og læs mere om Heavy Duty køreriste