plankeriste_O2En plankerist består af sammensvejste planker med afsluttende kantstål. Plankerne fremstilles ved at køre coils/materialebånd igennem vores produktionslinie, der udstandser et af vores mange overflademønstre. Dernæst bukkes plankerne, så de er formet med en profil. Valg af overflade samt profil afgøres udelukkende af plankeristens anvendelse.

Egenskaber

Vores store program af plankeriste indeholder riste der opfylder mange forskellige funktioner. Skridsikkerhed er et af de største parametre når det gælder plankeriste, men også styrke, dræning og luftgennemgang er vigtige egenskaber for PcP.s plankeriste.

plankeriste_SPlankerist og sikkerhedsrist

Plankeriste er en anden betegnelse for sikkerhedsriste. Ergo - det er det samme produkt. PcP.s plankeriste er et godt alternativt til vores gitterriste, da plankeriste - ofte - har de nødvendige egenskaber i henhold til Eurocodes, standard og normer.

Ristedæk med plankeriste

PcP.s plankeriste dæk deles op i riste af størrelser i henhold til Arbejdstilsynets Vejledning, hvor plankeriste ikke er mere en 1,5 m2 og vejer maks. 30-40 kg. Der tilstræbes at plankerne har samme bredde og der beregnes at der er ca. 3 mm "luft" mellem plankeristene på begge led for at optage eventuelle unøjagtigheder i konstruktionerne. plankeriste_EEn PcP. plankerist anbefales at have et vederlag på min. 30 mm.

Materiale

En plankerist kan fremstilles i flere forskellige materialer. Stål, rustfrit stål og højstyrkestål leveres med flere typer efterbehandling. Ligeledes kan en plankerist også fremstilles i aluminium, hvis der stilles krav til lav vægt og korrosionsbestandighed

Se produkter indenfor Sikkerhedsriste