Kørestærkeriste

– Kørestærke risteløsninger for optimal sikkerhed og styrke

PcP tilbyder en bred vifte af kørestærke riste til vejkonstruktioner, togstationer og ramper.

Copenhagen Metro ELEFANT Gratings Ventilation And Shielding 03

PcP-kørerstærke riste opfylder alle kriterier for sikkerhed, design og funktionalitet

Køreriste antages ofte at svare til støbejernsriste. Men vores sortiment er langt fra dette, da det er designet til mange forskellige formål, hvor styrke og vægt af køretøjer er et vigtig kriterie.

Køreristdesign

Kørerstærke riste omend de ikke altid er synlige, eller har et specielt avanceret design, kræver dog stadig rådgivning i forbindelse med design.

Med mange års erfaring og stort produktsortiment kan vi hjælpe dig med at finde den rette løsning.

Materialer og riste til køreristløsninger

Uanset hvad dine behov er, kan vi tilbyde en løsning ved hjælp af vores specialfremstillede MESH gitterrist eller OPTIMO rist, som fås i stål og rustfrit stål og med enten en varmgalvaniseret, polyester-pulverlakeret, kemisk rengjort, elektropoleret eller anodiseret overflade.

PcP-køreriste, der er velegnede i mange sammenhænge

PcP-køreriste kan anvendes i mange forskellige sammenhænge og bidrager til et sikkert arbejdsmiljø for medarbejdere på vedligeholdelsesplatforme m.v. samt sikre offentlige områder for fodgængere m.m.

Eksempler på steder, hvor PcP-sikkerhedsriste kan bruges:

Vedligeholdelsesplatforme

Gitterriste, hvorigennem der trækkes frisk luft ind i en bygning efter en brand, skal naturligvis være stærke nok til at bære fodgængere. Desuden udsættes de ofte også for kørende belastninger fra eksempelvis vedligeholdelseskøretøjer (f.eks. mobile arbejdsplatforme, der kan hæves) med høje punktbelastninger, som i udstrakt grad benytte i byer på grund forhold med eventuel begrænset adgang osv.

Vandrette riste til belægninger

En vandret rist, der understøtter arkitektoniske gulvbelægninger i et museum, skal kunne holde til tunge udstillingsgenstande osv.

Stålramper på parkeringspladser og i lagerenheder

Moderne bilforhandlere har normalt deres egen dedikerede parkeringsplads og lagerenhed, ofte med ramper op til de forskellige niveauer. Disse ramper er fremstillet af en stålkonstruktion for at minimere byggetid og omkostninger, men de har altid en type åbent skridsikkert gitterrist, der kan bære biler og SUV'er.

Fortovsriste for fodgængersikkerhed på underjordiske stationer, nær veje osv.

Fortovsriste bliver, som det ses i de fleste byer, brugt til ventilation på en underjordisk station eller parkeringsplads. De skal for det først og fremmest kunne klare gående trafik i højhælet fodtøj, men også sørge for tilstrækkelig ventilation. Men hvad med udrykningskøretøjer og varebiler – eller hvad hvis der sker en ulykke oven på fortovsristen? Hvis gitterristen er placeret i nærheden af en vej uden barrierebeskyttelse, skal det opfylde disse krav.

Fordele

Vores produkter er udviklet til at opfylde vores kunders behov og garantere maksimal sikkerhed for slutbrugerne.

• Vedligeholdelsesfri (afhængigt af finish og brug)

• Robuste

• Optimal styrke-/vægtforhold

• Specialfremstillet løsning

• Brandsikre

• Skridsikre, hvor det er relevant

De La Warr Pavillion ELEFANT Gratings Vehicular 05

Skræddersyet løsning?

Er du interesseret i at lære mere om PcP-køreriste eller skræddersyede løsninger? Tøv ikke med at kontakte os, så vender vi tilbage så hurtigt som muligt.